2014. május 16., péntek

Ne rakj macskát a mikrohullámú sütőbe!

Bizonyára mindenki ismeri azt a városi legendát (?) miszerint egy nő mikrohullámú sütőben szerette volna macskája bundáját meg- szárítani. A macska nem élte túl a kísérletet, a nő pedig beperelte a gyártó céget mivel nem írták bele a használati útmutatóba, hogy macska-szárításra a mikrohullámú sütő nem alkalmas. (Bár szerintem a macska mellé kellett volna egy útmutató, miszerint a mikro-hullámú sugarak túlzott bevitele nem javasolt ...)

A fenti történeten korábban csak nevettem - újabban már kezdek a gyártóval együttérezni: időnként mi is kapunk meglepően érdekes probléma felvetéseket.(Szerencsére esetünkben a vevők legtöbbször pozitívan állnak a probléma megoldásához - ami igen nagy segítség!) 

Korábban történt, hogy egy vevőnk telefonon megkeresett, mivel nem tudja távcsövének 1.25"-es kihuzatába beletenni a szintén 1.25"-es barlow lencsét. Rutinosan rákérdeztem, hogy ugye levette a barlow lencse elejéről a műanyag kupakot valamint az okulárkihuzatról is eltávolította a takarósapkát. A válasz mindkettőre igen volt - itt már kezdtem kifogyni az ötletekből. Bátortalanul rákérdeztem, hogy a csomagban található (amúgy szintén 1.25"-es) okulár belemegy-e a kihuzatba ill. a kihuzatból eltávolította-e az okulárt és annak helyére próbálta-e a barlow beletenni. A válasz igen volt, igy meglehetősen tanácstalanul vakartam a fejem.

Kértem, hozza vissza a távcsövet és a kiegészítőket, megnézzük mi lehet a baj. Pár nap múlva örömmel újságolta, hogy megoldotta (egy szakértő barát segítségével) a problémát: az okulárt mikor kivette, akkor nem a kihuzat oldalán levő csavart lazitotta meg és húzta ki az egész okulárt, hanem lecsavarta az okulár felső részét, így annak kihuzata bennmaradt a fókuszírozóban - hát ezért nem fért be a barlow lencse!

Száz szónak is egy a vége: ha probléma van - mely sok esetben nem is igazi probléma - legjobb emailben jelezni és fotót küldeni. Sajnos, a magyar nyelvű leírások meglehetősen lényegre törőek, így minden apróságra nem térnek ki. Egy kép felér ezer szóval - mi mindig segítünk! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése